Energy Lab gebruikt cookies om je surfervaring op deze site gemakkelijker te maken (taal,...). 

Menu

Sta jij wel stil bij hoeveel je beweegt op kantoor?

Beweging

Wist je dat het aanbevolen is om per dag minstens 10.000 stappen te zetten? Je haalt dat niet? Je bent niet alleen. Toch kun je met een aantal eenvoudige gewoontes je stappenaantal op de werkvloer gevoelig opkrikken.

Wist je dat het aanbevolen is om per dag minstens 10.000 stappen te zetten? Je haalt dat niet? Je bent niet alleen: de doorsnee mens legt dagelijks gemiddeld 3.000 tot 3.500 stappen af. Wie een kantoorjob heeft, stelt het met een gemiddelde van 3.000 stappen, achteraan het peloton.

Die kloof dichten lijkt dan moeilijk. Toch kun je met een aantal eenvoudige gewoontes je stappenaantal op de werkvloer gevoelig opkrikken.

1. Parkeer een eind weg

Nog voor je een eerste keer aan je bureaustoel plaatsneemt kun je al wat stappen sprokkelen. Parkeer je wagen een eindje verder van kantoor: da’s extra beweging voor én na het werk. 

2. Drink genoeg water

We beseffen ... op het eerste gezicht zie je niet meteen een verband. Maar water houdt je lichaam gehydrateerd en zorgt ervoor dat je vaker een plaspauze nodig hebt. Je lichaam ‘dwingt’ je om een korte wandeling te maken. 

3. Verander van verdiep

Nu je toch het toilet opzoekt, gebruik eens de wc’s op een andere verdieping. Logisch dat we hierbij ook aanraden om de verleiding van de lift te weerstaan. 

4. Mond-tot-mondmails


Mailtjes worden wel eens verkeerd geïnterpreteerd: boodschappen worden mislezen, niet gelezen of te persoonlijk opgevat. Heb je een vraag of spreekpunt? Voorkom misverstanden en ga persoonlijk tot bij je collega. 

5. Het hoeft niet altijd binnen

 Ga tijdens je middagpauze naar buiten om een frisse neus te halen en een wandeling te maken. Een buitenwandeling helpt ook je hoofd leegmaken. 

6. Weg met de telefoon

 Sta recht wanneer je een telefoontje pleegt. En loop zeker ook eens rond. Je scoort extra beweegpunten. Ook scoor je bij eilandgenoten die – soms onvermijdelijk decibelrijke – telefoontjes als stoorzenders ervaren. 

7. Track je beweging

Draag een activity tracker die je aanspoort om elke 30 minuten even de benen te strekken. Onderzoek van de American Council on Exercise toonde aan dat wie gebruikmaakt van een tracker gemiddeld 2.500 stappen per dag extra aflegt. Dat is niet min! 

Benieuwd wat Energy Lab voor jou kan doen?

Neem contact op
L1006805