+ Energy@Home campagne hield 50.000 medewerkers actief tijdens de…

Energy Lab gebruikt cookies om je surfervaring op deze site gemakkelijker te maken (taal,...). 

Menu

Energy@Home campagne hield 50.000 medewerkers actief tijdens de lockdown

E2020 0102 Visuals Extra2

Inspirerende content, neergepend door experts in hun respectievelijke vakgebied. En overgebracht via online webinars. Onze eerste Energy@Home campagne werd goed ontvangen door tien van onze klanten, die samen bijna 50.000 mensen tewerkstellen. Gedurende 7 weken deelden onze experts via newsletters en webinars hun kennis om zich succesvol aan te passen aan deze nieuwe realiteit waarin we leven.

Het coronavirus heeft de manier waarop we leven veranderd. Meer telewerken, social distancing en een beperking op onze vrijheid om te gaan en staan waar en wanneer we dat willen. We passen onze gewoonten aan en worden zowel fysiek als mentaal op de proef gesteld. Onze vertrouwde routine moeten loslaten kan immers zijn tol eisen.

Maar geen crisis zonder opportuniteit. Onze Energy@Home campagne heeft twee doelen die verband houden met je fysieke en mentale welzijn. Eerst en vooral bieden we inzichten over hoe je het beste uit de huidige situatie kunt halen. We behandelen de onderwerpen die cruciaal zijn voor een gezonde levensstijl: fysieke activiteit, mentale gezondheid, voeding en slaap. Maar we spreken – in het licht van deze uitzonderlijke omstandigheden – ook over ergonomie en productiviteit. 

Hoe creëer je thuis een leuke werkplek? En hoe zorg je ervoor dat je je rug en schouders kunt sparen wanneer je niet beschikt over een royale werkomgeving zoals op kantoor? Hoe schud je die corona cravings van je af en welke workouts kun je doen om thuis je nodige beweging te krijgen? Dat zijn vragen die we voor jou beantwoorden in een wekelijkse nieuwsbrief

Ten tweede bieden we een nieuwe kijk op deze aangepaste realiteit die we zullen moeten leren omarmen. Wat kan je doen om de stress die deze crisis met zich meebrengt te verhelpen, en hoe ontwikkel je een nieuwe routine om je broodnodige slaap te behouden? Stof tot nadenken.

Elementen binnen de campagne

  • Een wekelijkse mail met wetenschappelijk onderbouwde en relevante content over beweging & ergonomie, slaap, voeding, mentale gezondheid en productiviteit.
  • Wekelijkse webinars (30’) met onder meer Paul Van Den Bosch, Elke Geraerts, Evi Van Acker,... waarop werknemers kunnen intekenen.
  • Tips met betrekking tot productiviteit & thuiswerken.
  • Het delen van #energyathome best practices.
  • Extra initiatieven om de interactie te bevorderen.

Let's Re-Connect

Maar ook de terugkeer naar het 'nieuwe normaal' kan de nodige begeleiding gebruiken. 

Met onze 'Let's’s Re-Connect' campagne begeleiden we de medewerkers in hun omgang met deze onzekere tijden en sterken we hun vertrouwen om alles weer op de rails te krijgen. De campagne geeft hen inzicht in hoe ze emotioneel kunnen 'Re-Connecten' met hun collega's, zich kunnen focussen en nieuwe doelen kunnen definiëren. En uiteraard begeleiden we hen om ook in de tijd na corona fit en gezond te blijven.

Fitte medewerkers zijn het kloppend hart van je bedrijf

Laat je inspireren
Maak Ambassadeurs Van Jouw Medewerkers 1