bulletbulletbulletPage 1clipboardfFill 1google-plusShapesocial-linkedinbulletselectFill 1Shapeyoutube

Energy Lab gebruikt cookies om je surfervaring op deze site gemakkelijker te maken (taal,...). 

Menu

Conditietest Lopen

L1006271

Niet enkel topsporters hebben nood aan een goed onderbouwd trainingsschema. Ook als recreatieve sporter kan je zo makkelijker en efficiënter jouw doel halen. Met deze looptest brengen we jouw conditie in kaart.

In vier duidelijke stappen gaan we op zoek naar je sterke punten en lichten we toe waar er nog ruimte is voor verbetering:

1. Intakegesprek 

Op basis van het intakegesprek brengen we jouw sportieve voorgeschiedenis in beeld. Prestaties uit het verleden, blessures, doelstellingen en beschikbare trainingstijd worden hierbij besproken. Dit alles om een zo compleet mogelijk beeld van je doelstellingen en verwachtingen te verkrijgen vooraleer de test van start gaat. 

2. De conditietest

De conditietest bestaat uit een opklimmende inspanning op de loopband. Tijdens de test gaan we verschillende parameters meten en analyseren. Hartslag, intensiteit en melkzuurwaarden laten ons toe om je conditie op te meten en je optimale trainingszones te bepalen.
Na afloop van je test volgt de cooling down en een verfrissende douche. 

Schermafbeelding 2017 10 26 Om 09 02 58

3. Wetenschappelijke analyse

De kwaliteit van je basisconditie en intensieve uithouding, je weerstandsvermogen en voorbije trainingsactiviteiten bepalen welke trainingsvormen voor jou het meest geschikt zijn. Je sterke en zwakke punten worden geëvalueerd ten opzichte van je referentiegroep en vertaald naar de praktijk.

Energy Lab werkt uitsluitend met gediplomeerde sportwetenschappers met tevens ruime ervaring in de sportpraktijk, zodat een up-to-date wetenschappelijke en kwaliteitsvolle analyse gewaarborgd is.

4. Trainingsschema

Na een verkwikkende douche wordt uitvoerig de tijd genomen om samen met jou het testverslag en het trainingsadvies te overlopen. Daarbij ontvang je een gedetailleerd en op maat gemaakt trainingsschema voor 12 weken dat ook rekening houdt met je doelstelling en beschikbare tijd. Je bent nu helemaal klaar om je sportieve doelen te realiseren! 

Het motiveert me! Als zeer recreatieve, beginnende (niet meer zo jonge) sporter is het dankzij de goede uitleg en het haalbare schema dat ik het lopen nog niet opgegeven heb. In tegendeel: het motiveert me om elke week 3 keer te trainen!Jessie M.

Benieuwd wat Energy Lab voor jou kan doen?

Neem contact op
L1006276