bulletbulletbulletPage 1clipboardfFill 1google-plusShapesocial-linkedinbulletselectFill 1Shapeyoutube

Energy Lab gebruikt cookies om je surfervaring op deze site gemakkelijker te maken (taal,...). 

Menu

Hoe Bridgestone haar werknemers in het Olympisch partnership kon betrekken

General Visual Rings

Deze interne activatie van het Olympische Partnership belichaamt de perfecte mix van sponsoring, corporate wellbeing & CSR.

Bridgestone is sinds 2014 een van de topsponsers van het IOC (International Olympic Committee). Om dit partnership zo goed mogelijk te benutten, activeert de bandenfabrikant dit zowel extern als intern. Extern doet het dat onder meer met de “Chase Your Dream, No Matter What” campagne, waarbij de belangrijkste boodschap is dat je, ondanks alle tegenslagen en weerstand, er toch in kan slagen je dromen te realiseren. Daarnaast wil Bridgestone met een activatiecampagne ook haar eigen medewerkers mee in het Olympische verhaal krijgen en tegelijk hun fysieke gezondheid verbeteren. Bovendien linkt Bridgestone dit sterk aan haar globale CSR strategie 'Our Way to Serve'. Het wil niet alleen haar medewerkers aan het bewegen krijgen, maar ook anderen helpen hun uitdagingen te overwinnen. Voor elke kilometer die verzameld wordt, schenkt Bridgestone een som geld aan lokale goede doelen die zich inzetten voor kanker preventie.

Het digitale platform motiveert onze medewerkers niet alleen om er een gezonde levensstijl op na te houden, het spelelement zorgt ook voor een leuke dynamiek en unieke teamsfeer op de werkvloer! James Sterpin, Head of Brand Activation & Olympics

Bridgestone wil met behulp van Energy Lab zoveel mogelijk medewerkers in de EMEA zone (16.000 medewerkers) letterlijk aan het bewegen te brengen. Daarvoor heeft Energy Lab een digitaal platform ontwikkeld (in 9 talen), dat medewerkers toelaat om alle bewegingsactiviteiten te registreren (manueel of automatisch via connectie met andere platformen) en online te consolideren. De doelstelling voor 2018 was om met z'n allen samen 1 miljoen actieve kilometers te verzamelen. Aangezien men dit doel al na een half jaar heeft bereikt, is dit inmiddels opgetrokken. Hoe men de kilometers verzamelt, kiest iedereen zelf: iedereen op zijn eigen tempo. Door te wandelen, fietsen, zwemmen, lopen, de trap te nemen, zelfs tuinieren. Alles wordt geregistreerd en telt mee! Net zoals in de Olympische Spelen is participatie hier het eerste objectief.

Om de Olympische vlam in elke medewerker brandend te houden en een roadmap te bieden die bijdraagt tot een gezondere levensstijl, worden de medewerkers gedurende het jaar specifieke uitdagingen voorgeschoteld. Zo startten we in februari met de uitdaging om meerdere malen de drempel van 10.000 stappen te bereiken, was er een Start2Run uitdaging, komen er uitdagingen die focussen op gevarieerde voeding, drankgewoontes, en nog veel meer. Een breed aanbod van topics dus om het verhaal een jaar lang boeiend te maken. 

  • employees
  • countries
  • languages

Wat dit hele verhaal nog sterker maakt, is dat Bridgestone dit initiatief linkt aan haar internationale CSR campagne 'Our Way to Serve - promoting healthier communities'. Sporten is goed voor zichzelf, maar ook voor anderen: door kilometers te verzamelen, zamelt Bridgestone geld in om lokale goede doelen te steunen, die zich inzetten voor kankerpreventie. Zo wordt dit initiatief nog relevanter.  

Onderstaande video legt het concept uit:

Benieuwd wat Energy Lab voor jou kan doen?

Neem contact op
L1006276