bulletbulletbulletPage 1clipboardfFill 1google-plusShapesocial-linkedinbulletselectFill 1Shapeyoutube

Energy Lab gebruikt cookies om je surfervaring op deze site gemakkelijker te maken (taal,...). 

Menu

Een digitale Ronde van Frankrijk rijden samen met alle medewerkers? Wij maakten het mogelijk voor INEOS

Banner Energy Store

Bij INEOS, een van de grootste chemieconcerns ter wereld, brachten we werknemers wereldwijd met elkaar in contact door middel van een gemeenschappelijk beweegproject.

  • Peloton
    participants
  • Distance travelled
    kilometers
  • Energy consumed
    kcal

Een digitale Ronde van Frankrijk

Verschillende grondstoffen die INEOS ontwikkelt, worden gebruikt in het materiaal van de wielrenners die de Tour de France rijden. Niet voor niets delen zowel het bedrijf als de wielerwedstrijd dezelfde waarden - mensen uitdagen, kansen grijpen en tot het uiterste gaan.  De ideale insteek voor een digitale campagne die wereldwijd uitgerold werd voor de INEOS-werknemers!

Ons idee? Een digitale competitie creëren waarbij alle werknemers in teams dezelfde ritten dienden af te leggen als de wielrenners tijdens de Ronde van Frankrijk. Via apps als Strava, Garmin en Runkeeper konden mensen kilometers verzamelen door te bewegen (fietsen, lopen, wandelen…). Net zoals in de echte Tour de France was er naast het ploegenklassement, ook een individueel truienklassement voor zij die het meeste kilometers (= gele trui) of de meeste hoogtemeters (= bolletjestrui) verzamelden.

Op het platform stonden niet alleen de ritten en een klassement, maar was ook plaats voorzien voor uitleg over INEOS en de link met de Tour de France. De campagne was daarnaast gelinkt aan goede doelen, telkens gekozen door de verschillende afdelingen van INEOS. Op die manier werd het project ook een unieke manier om met elkaar in contact te komen, en om duidelijk te maken waar hun collega’s mee bezig zijn. Met succes, want in totaal namen meer dan duizend mensen deel. Daarbij zaten zowel die-hard sporters als recreatieve fietsers.


Schermafbeelding 2017 11 17 Om 17 07 32

In addition to the team classification, an individual classification was also drawn up with a yellow, green, white and polka dot jersey. Our digital platform always gave a live update of the km travelled. Every morning, all participants received a newsletter with training tips, interesting facts, and a collage of the best photos that had been submitted. Commuting on the bicycle has never been so popular.

This was the first time a company-wide health initiative was launched, and it was an instant hit. Leen H

We worked with INEOS to add an extra element to the exercise campaign: every team that successfully completed the challenge received financial support for their chosen charity. And so, more than 30 good causes were supported worldwide. Proud and fit employees: a winning combination!

21200458 10213440467782542 2638918703790690017 O

View the INEOS Tour de France report here

Benieuwd wat Energy Lab voor jou kan doen?

Neem contact op
L1006276